Læringsmål.

Linjefag: VNT.

  • Hvad: Jeg vil under mit 3. praktik-periode forsøge at danne mig et overblik over hvordan det Cypriotiske institution vælger at bruge det kreative og evt. naturpræget aktiviteter på og hvordan dette dokumenteres i hverdagen.  

  • Hvorfor: Dette vil jeg gøre for at få en anden forståelse af at bruge VNT i min pædagogiske arbejde og at få mig en indblik  på hvordan lærerinderne på institutionen  vælger at udfører, planlægger og diskutere  de forskellige aktiviteter som de mener er relevante/ lærende for børnene. Derigennem mener jeg også at ved at jeg observere undervejs aktiviteterne bliver jeg menere klogere på at håndtering deres fag.  

  • Hvordan: For at kunne opnå dette mål vil jeg være nysgerrig og spørgende overfor lærerinderne i institutionen. Derudover ville jeg lave observationer af børnene og lærerinderne før og efter aktiviteterne. 

  • Hvornår: I April måned.
( Der kommer et punkt mere under linjfaget). 



Tværprofessionelle:


  • Hvad: Jeg vil tilegne mig viden om hvordan det tværprofessionelle arbejde forgår, herunder ville jeg undersøge hvilke slags faggrupper institutionen samarbejder med, samt hvilke værdier, opgaver og ansvar disse har for barnet.


  • Hvorfor: Dette ville jeg gøre for at kunne få mig et bedre indblik i det tværprofessionelle samarbejde der finder sted på institutionen og hvilke betydning det kunne have/ har for barnet.

  • Hvordan: Jeg ville forsøge undervejs mit praktik forløb observere en anden fag persons arbejde. Dermed ville jeg være en flue på en væg, hvor kun min observationer er til stede. (evt. Engelsk- lærerinden). Derefter ville jeg lave et interview med lederen eller lærerinde på institutionen som har indgået i et tværprofessionelt samearbejdning med Engelsk lærerinden eller andet faggruppe.  Mit mål ville undgår med i mit tværprofessionelle opgave senere hen. 


  • Hvornår: Under hele praktikken. 


Specialisering:

  •  Hvad: I forhold til min specialisering" Mennesker med nedsæt funktions evne" vil jeg sætte mere fokus på børnenes indbyrdes relationer, ved hjælp af eksklusion og inklusion. Da mit 3 praktik periode befinder sig i en børnehave. 


  • Hvorfor: Det vil jeg gøre, da jeg ved hvor hurtig et barn kan blive ekskluderet eller inkluderet fra legen og har en del efaring med, hvor meget det kan sætter sig i barnet i at ikke være med i gruppen eller omvendt kan blive smidt ud af gruppen/legen.    


  • Hvordan: Jeg vil forsøge og observere børnene i deres lege kultur, hvor der ville mange gange opstå konflikter imellem, hvor eksklusion og inklusion ville finde sted. Jeg ville også observere lærerinderne hvordan de løser denne situationer med eksklusion og inklusion. 


  • Hvornår: Under hele praktikken.

Bloggen:


    •  Hvad: I forhold til mit 3. praktikperiode i Cypern, vil jeg før, under og efter beskrive i min blog om mine observationer, reflektioner, oplevelser , iagtaggelser og udforinger osv.  


    • Hvorfor: Det vil jeg gøre for at huske på mine oplevelser jeg har haft før, under og efter praktikken og de reflektioner ,som har fundet sted har ændret sig, derefter ville jeg senere hen kunne se, hvor meget jeg i det pædagogiske felt har rykket mig.


    • Hvordan: Dette mål vil jeg kunne opnå ved at jeg holder mig opdateret på min blog, med hvilke forvetninger jeg har sat inden mit ophold på Cypern og hvad jeg mener ville være svært/ let under dette ophold. Derefter ville jeg beskrive nærmere om hvordan kulturen og det pædagogiske arbejde fungerer på Cypern, frem for der hjemme. Inden hjem rejsen ville jeg skrive om hvad jeg har haft lært under mit ophold på Cypern og hvilke kompetencer jeg måske har udviklet mig selv i. Til sidst ville jeg afslutte mit blog med at sige pænt farvel til mine faste læsere og opsamle kort om hvordan mit ophold har fundet sted på Cypern. 

    • Hvornår: Under hele praktikken.





    2 kommentarer: